پودر, چیست, میخک

پودر میخک چیست؟

پودر میخک چیست؟

پودر میخک چیست؟ میخک پودر شده، یکی از ادویه‌های معروف جهان است که بیشتر در کشورهای پاکستان، اندونزی و آفریقای شرقی رشد می‌کند و در تمامی غذاهای هندی حتما این  ادویه وجود دارد. طبع این پودر، گرم و خشک است. این محصول دارای خواص و ویژگی‌های زیادی است، و خواص زیاد آن، این محصول را به یک محصول تجاری تبدیل کرده است. از آن در آشپزی برای پخت سوپ، خوراک مرغ و … استفاده می‌شود. این ادویه خواص زیادی برای سلامتی انسان به‌ خصوص دستگاه گوارش دربر دارد.

خاصیت شفا بخشی این محصول باعث شده، طرفداران زیادی پیدا کند و در اکثر غذاها از آن استفاده شود.

در این مقاله با کاربرد و خواص این پودر بیشتر آشنا خواهیم شد:

 

اگر مایل هستید درباره خصوصیات میخک مطالب بیشتری مشاهده نمایید روی این نوشته  کلیک نمایید

پودر میخک چیست؟

آشنایی با پودر میخک

افراد زیادی هستند که هنوز با پودر میخک آشنا نشده‌اند و یا طرز استفاده از آن  نمی‌دانند. میخک یکی از مهم‌ترین و معطرترین ادویه‌ها در جهان است. این پودر دارای خواص فراوان و شگفت انگیزی است و برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن بسیار مفید است.

مزه این پودر حالتی گرم و تند دارد و از آن در پخت انواع غذا و شیرینی‌هایی مثل سوپ، نان زنجبیلی و انواع پای‌ها و به عنوان طعم دهنده در انواع چای و دمنوش استفاده می‌شود.

ترکیب این ادویه با دارچین در انواع غذا و نوشیدنی یک طعم خاص و منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

از پودر میخک برای پاکسازی پوست، درمان سر درد، دیابت، برطرف کردن مشکلات کبد و درمان درد دندان  استفاده می‌شود

خواص بی نظیر پودر میخک چیست؟

پودر میخک از خواص بسیار زیادی برخوردار است، در ادامه به این تمامی خواص پرداخته می‌شود:

  • اصلاح سیستم ایمنی بدن

ترکیباتی که در میخک وجود دارد، باعث ترشح آنزیم‌های مفید گوارشی می‌شود که به هضم بهتر غذا کمک کرده و هم چنین باعث می‌شود مواد مغذی و ویتامین‌ها بهتر جذب بدن شود. با عملکرد بهتر دستگاه گوارش، سیستم ایمنی بدن نیز بهتر عمل می‌کند و در نتیجه بدن انسان شاداب‌تر وسالم‌تر خواهد بود.

  • خواص ضد میکروبی

این ادویه تمامی میکروب‌های بدن را از بین می‌برد و باعث افزایش پاتوژن‌های (میکروب‌های بیماری زا) بدن خواهد شد.

  • خاصیت ضد سرطانی

علت  خاصیت ضد سرطانی پودر میخک، به علت آنتی اکسیدان‌های موجود در آن است. آنتی اکسیدان باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزادی که موجب به رشد سلول‌های سرطانی می‌شود، خواهد شد.

  • حفاظت از سلامت کبد

میخک خاصیت ضد التهابی دارد و این مورد به تنهایی برای سلامتی کبد بسیار مهم است. کبد در زمان فعالیت خود، آنتی اکسیدان زیادی مصرف می‌کند. میخک این کاهش آنتی اکسیدان را جبران می‌کند و باعث فعالیت بهتر کبد می‌شود.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

در پودر میخک به مقادیر زیادی، ویتامین C وجود دارد. این ویتامین، یک ویتامین معرکه برای سلامتی بدن است. این پودر گلبول‌های سفید خون را که باعث تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن می‌شود را افزایش می‌دهد و هم چنین باعث درمان بسیاری از حساسیت‌های بدن می‌شود.

پودر میخک چیست؟

موارد مصرف پودر میخک در آشپزی

بارز‌ترین ویژگی پودر میخک، طعم و عطر بی‌نظیر آن است، که باعث می‌شود یک طعم خاص و منحصر به فرد به غذا ببخشد. این ادویه تلخی و شیرینی غذا را افزایش می‌دهد. پودر میخک با عطر و طعم مطبوعی که دارد، غذا را خوشمزه‌تر و مطبوع‌تر می‌کند.

در آشپزی، ادویه میخک به عنوان یک چاشنی تند و تیز شناخته می‌شود، و در تهیه  غذاهای مثل خورشت، آش، سوپ و انواع سالاد کاربرد دارد. از آن در تهیه غذاهای دریایی استفاده می‌شود و باعث گرفتن سردی این غذاها خواهد شد. وجود خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی، باعث می‌شود در غذاهایی مثل میگو و ماهی کاربرد زیادی داشته باشد.

از دیگر کاربرد‌های پودر میخک است، اضافه کردن آن به انواع سس‌های تند است، که باعث خوش طعم شدن این سس‌ها می‌شود و از آن در تهیه انواع دسر و شیرینی نیز استفاده خواهد شد.

به همین دلیل، پودر میخک در تهیه انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌های مثل انواع چای، قهوه کاربرد زیادی دارد.

کاربردهای پودر میخک در پزشکی چیست؟

پودر میخک در پزشکی کاربرد‌های فراوانی دارد، مخصوصا بر سلامتی پوست و مو بسیار تاثیر گذار است. در ادامه کاربرد‌های این محصول را بررسی خواهیم کرد:

ترکیب پودر میخک با روغن زیتون، تاثیر زیادی بر نرم شدن موها خواهد داشت و با مالیدن این محصول به پوست سر، گردش خون افزایش پیدا کرده و رشد موها و حجم ‌موها زیاد می‌شود.

از دیگر خواص پودر میخک، خواص این محصول برای سلامتی پوست است.

این پودر به علت خواص ضد باکتریایی که دارد، باعث کاهش جوش، زخم و عفونت‌های پوستی می‌شود. استفاده از این محصول به عنوان ماسک، باعث درخشدگی و زیبایی پوست می‌شود.

استفاده روزانه از این محصول، زخم‌های بدن را درمان می‌کند. وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در میخک به جوان سازی پوست کمک می‌کند.

از این محصول برای درمان سرماخوردگی‌های مضمن استفاده خواهد شد.

این پودر حاوی گلیک اسید و ائوژنول است. این ترکیبات خواص ضد باکتریایی دارد و باعث کاهش بدن درد و سرفه در دوران سرما خوردگی می‌شود.

دمنوش میخک چیست؟

میخک یک خلط آور طبیعی است و باعث باز شدن مجرای تنفسی خواهد شد. به همین دلیل دمنوش میخک فواید زیادی برای بدن دارد و دارای طرفداران زیادی است. این دمنوش علایم سرماخوردگی و آبریزش بینی را کاهش می‌دهد و برای خارش گلو و درمان سرفه بسیار مفید است.

این دمنوش علاوه بر خواص بی نظیری که دارد، دارای طعم دلچسب و خاصی است. با یکبار نوشیدن این دمنوش‌، حتما از طرفداران آن خواهید شد.

مصرف روزانه این دمنوش تمامی التهابات پوستی را کاهش می‌دهد. طبع گرم این محصول باعث تقویت قوای جنسی در آقایان خواهد شد.

خرید پودر میخک اعلا

میخک گیاهی است که در اکثر نقاط کره زمین رشد می‌کند اما کیفیت آن‌ها متفاوت است. بهترین پودر میخک، محصول کشور اندونزی و پاکستان است.

به طور کلی می‌توان گفت میخک اعلا یک محصول وارداتی است؛ پس برای خرید آن بهتر است آن را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز وارد کننده ادویه خرید کنید.

یکی از روش‌های عالی برای خرید این محصول، خرید از سایت‌های معتبر است. در این روش علاوه بر اینکه در زمانتان صرفه جویی می‌شود، به راحتی می‌توانید از قیمت این پودر اطلاع پیدا کنید و محصول با کیفیتکیفیت‌تری را خریداری کنید.

سخن پایانی

میخک یک گیاه خوش عطر و طعم است و دارای طبع گرمی است. از پودر میخک به عنوان یک چاشنی عالی برای طعم دار کردن غذا استفاده می‌شود.

این ادویه با وجود طبع گرم و خشکی که دارد باعث کاهش سردی بدن می‌شود و مصرف روزانه آن برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

این محصول علاوه بر طعم بی نظیری که به غذا می‌بخشد، باعث افزایش سلامتی بدن و شادابی آن  می‌شود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید و فروش همچنین صادرات و واردات این محصولات ومحصولات دیگر  و اطلاع از قیمت ها، در نقاط مختلف کشور با ما تماس بگیرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =