پودر, خواص, رزماری

پودر رزماری

آشنایی با پودر رزماری و خواص آن

آشنایی با پودر رزماری و خواص آن از اینکه امروزه برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی و جدید مورد استفاده قرار می گیرد حائز اهمیت است. مواد مغذی موجود در آن از جمله؛ فیبر، آهن، کلسیم، پروتئین وانواع ویتامین ها آن را به یک ماده غذایی ارزشمند تبدیل کرده است. پودر رزماری را می توان در تهیه انواع غذاها و سالادها مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان به صورت دم نوش آن را مصرف کرد که برای هضم غذا و بسیاری از بیماری های گوارشی تاثیرات فوق العاده ای دارد.

اگر مایل هستید درباره خصوصیات پودر رزماری مطالب بیشتری مشاهده نمایید روی این نوشته  کلیک نمایید

 

آشنایی با پودر رزماری و خواص آن

 

پودر رزماری چیست؟

رزماری یا همان اکلیل کوهی گیاهی است که برگ های سبز تیره و سوزنی شکلی دارد. این گیاه که از خانواده نعنائیان است، بیشتر در اطراف سواحل دریای مدیترانه یافت می شود. البته چون با آب و هوای کشور ایران هم سازگاری دارد در برخی از مناطق کشت می شود. پودر رزماری از این گیاه گرفته‌می شود و طبع گرم و خشکی دارد. به همین دلیل استفاده از آن برای افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه نمی شود. این گیاه خواص دارویی زیادی دارد به همین دلیل مورد استفاده طب سنتی و مدرن قرار می گیرد. عطر و طعم این گیاه به قدری زیاد و دلچسب است که آن را پودر کرده و در غذاهای مختلف به عنوان ادویه و چاشنی مورد استفاده قرار می دهند.

آشنایی با ترکیبات پودر رزماری

از مهم ترین ترکیبات رزماری می توان به فلاونوئید ها از جمله؛ تیلیروزید، کورستین، ایزوکورستین، هایپروسید، روتین، لوتئولین و جنکوانین، دی ترپن ها، تری ترپن ها که خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارند اشاره کرد. همچنین از ترکیبات دیگر آن می توان به اسید های فنولی چون؛ اسید رزمارینیک، ساپونین، تانن ها نام برد. طبق تحقیقات اخیر توسط انجمن های بین المللی پزشکی این ترکیب برای سلامتی و افزایش قدرت ایمنی بدن بسیار مفید می باشد. رزماری سرشار از مواد مغذی دیگری چون؛ کربوهیدرات ها، آهن، کلسیم، پتاسیم، چربی ها، پروتئین، املاح، فیبر و انواع ویتامین ها می باشد.

موارد مصرف آن

امروزه از پودر رزماری در تهیه انواع غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد عطر و طعم خاصی به غذا می بخشد. این گیاه نه تنها در آشپزخانه ها و رستوران های ایرانی مورد مصرف و استفاده قرار می گیرد بلکه به عنوان یک ادویه بین المللی در سطح جهان شناخته شده است و به غذا های مختلف و متنوع افزوده می کنند. در انواع سالادها، خوراکی های مرغ و ماهی، در تهیه انواع نان ها، کوکی ها و کیک ها، کراکرهای خانگی، در انواع کباب ها، استیک ها، انواع خورشت ها، پیتزا ها، در تهیه ماکارونی، پاستا و… می توان استفاده کرد.

این گیاه را هم می توان تازه و هم به صورت خشک شده تهیه کرد و مورد مصرف قرار داد. همچنین می توان به عنوان دمنوش از آن استفاده کرد. به این شکل که ابتدا آب را به جوش می آوریم سپس برای یک لیوان آب جوشیده یک قاشق چای خوری پودر رزماری اضافه می کنیم بعد از 10 دقیقه دم‌کشیده و آماده مصرف می شود.

آشنایی با پودر رزماری و خواص آن

آشنایی با پودر رزماری

این گیاه خواص باورنکردی برای سلامتی انسان دارد تاثیرات بسیار مثبتی که برای درمان انواع بیماری ها ایجاد کرده است مصرف روزانه آن به صورت منظم و مستمر توصیه می شود. برخی از خواص بی نظیر این گیاه عبارتند از:

  • از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث ضخامت ریشه ی مو می شود. خارش پوست موی سر را کاهش می دهد.
  • برای سرما خوردگی و تسکین درد گلو بسیار مفید است. در زمان های قدیم این گیاه برای کسانی که علایم سرما خوردگی از جمله؛ گرفتگی بینی، سرفه و تب داشتند تجویز می شد.
  • فیتوکمیکال های موجود در آن برای پاک سازی کبد از چربی و سمومات مضر بسیار مفید است به طور کلی به تنظیم عملکرد کبد کمک می کند.
  • رزماری خواص ضدعفونی کننده گی دارد با عفونت های تنفسی مبارزه می کند. همچنین در بهبود و درمان آسم کمک می کند.
  • افرادی که از مشکل دیابت رنج می کشند می توانند با مصرف آن، سطح قند خونشان را کنترل کنند.
  • باعث بهبود مشکلات مربوط به کم خونی و گردش خون می شود.
  • خواص ضد سرطانی دارد و باعث کاهش التهابات بدن و درد می شود.

تهیه ادویه رزماری در خانه

شما می توانید این گیاه را به صورت تازه از بازار خریداری‌کرده و بعد از شست و شو دادن، برگ های آن را از ساقه جدا کنید. سپس روی پارچه ای پهن کنید و چند روزی در مقابل نور خورشید قرار دهید تا به صورت کامل، خشک شود. وقتی که خشک شد با دستگاه آسیاب خورد کنید و از پودر آن استفاده نمایید.

خرید پودر رزماری از پادینا ترید

در حال حاضر پلتفرم های آنلاین خرید و فروش زیادی برای این محصول در سطح کشور ایجاد شده‌است. خبر خوش اینکه شما می توانید با مراجعه به وب سایت اینترنتیhttps:padinatrade.com  انواع ادویه و چاشنی ها را باکیفیت و قیمت خیلی مناسب خریداری کنید. پودر رزماری از جمله ادویه های پرفروش بازرگانی پادینا می باشد. این محصول به صورت بی واسطه و در مقادیر مورد نیاز، به صورت فله ای یا در بسته‌بندی های کاملا بهداشتی، در صورت ثبت سفارش در سریع ترین زمان ممکن به دست مشتری می رسد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش بازرگانی پادینا ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

رزماری گیاهی است که امروزه در سرتاسر جهان پراکنده شده‌است. به علت خاصیت های دارویی زیادی که دارد بسیاری از مردمان دنیا از آن استقبال می کنند و در انواع پخت و پز ها، سالادها و سس ها مورد استفاده قرار می دهند. برای تهیه پودر رزماری ابتدا باید برگ های آن را از ساقه جدا کنید. سپس چند روزی آن ها را روی یک پارچه پهن کرده و جلوی نور آفتاب قرار دهید بعد از مدتی که خشک شد آسیاب کرده به پودر تبدیل کنید. این گیاه برای درمان بیماری هایی چون، دیابتی، کسانی که مشکلات پوست و مو دارند، همچنین برای بیماری های سرطانی و انواع التهابات بدن مفید است. شما می توانید این محصول را با کیفیت بالا و با قیمت مناسب از بازرگانی پادینا خریداری نمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید و فروش همچنین صادرات و واردات این محصولات ومحصولات دیگر  و اطلاع از قیمت ها، در نقاط مختلف کشور با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 11 =