فلفل سفید

خصوصیات فلفل سفید

فلفل سفید از درختچه های خودرو، بالا رونده وحشی به دست می آیند که در مناطقی ازهند زیستگاهشان نیز می رویند.

 

   گوشه ای ازخاصیت هایی فلفل سفید

فلفل سفید حاوی مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان ،آهن و منگنز نیز می باشد. همچنین داشتن پیپرین و مواد قلیایی نیز جزو مواد سلامت آور هستند باعث شده است تا به یک ماده مهم در طب سنتی نیز بدل شود. استفاده از این محصول نه تنها باعث شده است تا غذا مزه و طعم خوبی به خود بگیرد بلکه باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم فشار خون نیز می‌شود.فلفل سفید  که گل های آن به صورت سنبل است میوه آن گرد و کوچک به رنگ سبز می باشد که بعد از رسیدن، به رنگ قرمز در می آید. برای تهیه فلفل سفید، پوست بیرونی تیره میوه فلفل در اثر نور خورشید باز می گردد.

فلفل سفید نیز تند تر از فلفل سیاه می باشد. عده ای از افراد معتقدند طعم شبیه خاکستر دارد.  فلفل سفید معمولا باید بعد از غذا پخته شده استفاده شود چون اگر بیش از حد گرم شود طعم    تلخی را به غذا انتقال می دهد.

برای تهیه پودر این محصول بیشتر دانه‌های شکسته، ریز و لک دار مورد استفاده قرار می‌گیرد و خرید فلفل سفید دانه‌ای از دانه‌های با کیفیت‌تر انجام می‌گیرد .

 

در آشپزی غربی، فلفل سفید بیشتر به دلیل زیبایی در سس ها و یا غذاهای سفید استفاده می شود. اگر در فرانسه قصد تهیه آن را داشته باشید، ممکن است به شما گفته شود که به جای فلفل سیاه از فلفل سفید استفاده کنید تا از لکه های سیاه ناخوشایند کوچک در سس خود جلوگیری شود.

در آشپزی آسیایی و مخصوصا چینی ها نیز بسیار بیشتر از فلفل سفید استفاده می شود تا از فلفل سیاه. به این دلیل همیشه انتخاب برتر برای غذاهای چینی فلفل سفید می باشد.

 

در حالی که فلفل سیاه تازه آسیاب شده دارای رایحه  و تندی خاص است، فلفل سفید شامل ویژگی های ملایم و یکنواخت تری می باشد.از طرفی ممکن است پیدا کردن آن مقداری سخت تر از فلفل سیاه معمولی باشد.

این ماده را در جای خشک و تاریک در ظروف در بسته نگهداری کنید. دوام کامل دانه های فلفل بیشتر از پودر است، بنابراین بهتر است از خرید پودر فلفل به مقدار زیاد خودداری کنید.

 

فل سفید مملو از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش تورم کمک شایانی نماید و از بروز مشکلات سلامتی در دراز مدت جلوگیری کند. این نوع فلفل همچنین دارای پیپرین است که یک ماده قلیایی محسوب می شود و طعم و مزه تند و تیزی دارد. در تحقیقات ثابت شده است که پیپرین از خواص ضد تورمی نیز بهره می برد.

ادویه هایی مثل این فلفل سفید، به دلیل توانایی بالا برای کمک به هضم غذا مورد توجه قرار گرفته اند. این موضوع تا حد زیادی به خاطر اثرات پیپرین است که نشان داده  می تواند موجب تحریک و آزاد شدن آنزیم های گوارشی شود.

بر اساس یک تحقیق که در سال 2013 در نشریه طب چینی به چاپ رسیده، مصرف سبزیجات خرد شده با این نوع فلفل نوعی درمان موثر برای کاهش دفعات اسهال در کودکان و نوزادان به ویژه در رابطه با اسهال مداوم و شدید به شمار نیز می رود.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول و فرآورده های آن و اطلاع از با ما تماس بگیرید.

09153092132

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =