خرید, دارچین, فروش

خرید و فروش دارچین

خرید و فروش دارچین از زمان های قدیم وجود داشته و همچنان ادامه دارد. امروزه خرید و فروش این محصول بسیار رایج شده است و مردم برای موارد مختلفی از آن استفاده می نمایند. دارچین خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و یک داروی سنتی محسوب می شود. این محصول انواع مختلفی دارد که رایج ترین آن ها کاسیا و سیلان است. برای آشنایی بیشتر با دارچین و انواع آن، خرید و فروش دارچین، خواص و ارزش غذایی این محصول، موارد مصرف آن و خاستگاه اصلی محصول به مطالب ذکر شده در این مقاله بپردازید.

اگر مایل هستید درباره خصوصیات دارچین مطالب بیشتری مشاهده نمایید روی این نوشته  کلیک نمایید

 

 

خرید و فروش دارچین

خرید و فروش دارچین مرغوب

دارچین یکی از ادویه های بسیار محبوب بوده و به عنوان یک طعم دهنده برای انواع غذاها و خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دارای خواص متعددی بوده و از این رو مصرف بالایی دارد. همین موضوع سبب شده تا دارچین خرید و فروش بالایی داشته باشد. این محصول به دو صورت پودری و قلمی یا همان چوبی در بازار موجود است. خرید و فروش دارچین هم به صورت بسته بندی و هم به صورت فله ای می باشد. برای خرید آن می توان با حضور در بازار و مراجعه به فروشگاه ها و عطاری ها خرید انجام داد. سایت های مختلفی وجود دارند که به خرید و فروش آنلاین و اینترنتی این محصول می پردازند.

قیمت خرید و فروش دارچین

قیمت دارچین بستگی به عوامل مختلفی دارد. این محصول که به دو صورت پودری و چوبی به فروش می رسد قیمت های متفاوتی دارد. قیمت یک کیلو دارچین چوبی سیگاری بین 419 هزار تا 480 هزار تومان، قیمت یک کیلو دارچین چوبی تخت 120 هزار تا 180 هزار تومان و قیمت یک کیلو پودر دارچین بین 180 هزار تا 200 هزار تومان می باشد.

آشنایی با انواع مختلف دارچین

دارچین انواع مختلفی دارد که رایج ترین آن دو نوع دارچین کاسیا و دارچین سیلان است. بافت دارچین کاسیا نسبت به بافت دارچین سیلان خشن تر می باشد. دارچین کاسیا کیفیت پایین و قیمت ارزان تری دارد در مقابل دارچین سیلان نسبت به کاسیا قیمت گران تری دارد.

دارچین چه خواصی دارد؟

این محصول خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. یکی از خواص آن درمان چین و چروک های پوستی می باشد و با اکسیژن رسانی به پوست باعث طراوت بخشی به آن می شود. این محصول در درمان ناباروری مردان نیز بسیار مفید می باشد. مصرف دارچین سبب کاهش اشتها شده و در نتیجه گزینه مناسبی برای وزن کم کردن است. این محصول از بالا رفتن فشارخون پیشگیری کرده و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند. یک محصول فوق العاده مؤثر برای سیستم گوارشی و حفظ سلامت آن می باشد. افرادی که از زخم معده رنج می برند می توانند برای درمان از دارچین استفاده نمایند. از دیگر خواص آن عبارتند از:

  • درمان بیماری های چربی کبد
  • سفید کننده دندان
  • ضد قارچ و ضد باکتری
  • ضد دیابت
  • مهار کردن مشکلات زوال عقلی

ارزش غذایی آن

دارچین از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. 100 گرم دارچین حاوی 248 کیلو کالری، 59/80 گرم کربوهیدرات، 99/3 گرم پروتئین، 24/1 گرم چربی، 58/10 گرم آب و 10/53 گرم فیبر است. همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین ها می باشد.

خاستگاه دارچین کجاست؟

دارچین از زمان های بسیار قدیم وجود داشته و برای موارد مختلف درمانی و خوراکی مورد استفاده بوده و هست. در زمان های گذشته بسیاری از اطباء و طبیبان در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلفی از این محصول بهره می گرفتند. اولین خاستگاه این محصول متعلق به کشور مصر است که بعد از آن طی تجارت های مختلفی به کشورهای مدیترانه وارد گردید و در نهایت در سراسر جهان یافت شد. دارچین انواع مختلفی دارد که مهم ترین و پرمصرف ترین آن ها کاسیا و سیلان است. خاستگاه اصلی کاسیا کشور چین و خاستگاه سیلان کشور هند است.

 

خرید و فروش دارچین

موارد مصرف دارچین

دارچین موارد مصرفی گوناگون دارد. یکی از موارد مصرف آن در زمینه پخت و پز و درست کردن انواع خوراکی ها می باشد که به عنوان یک طعم دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. برای خوش عطر و خوش طعم کردن برخی از دمنوش ها و همچنین چایی نیز از دارچین استفاده می گردد. علاوه بر این ها این محصول در زمینه های درمانی نیز بسیار پرکاربرد بوده و از گذشته تا به امروز برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن بهره گرفته‌می شود. دارچین در زمینه زیبایی نیز بسیار مؤثر بوده و به عنوان ماسک بر روی پوست استفاده می شود.

سخن پایانی

دارچین یک ادویه ای قدیمی بوده که عطر و طعمی فوق العاده دارد. از این محصول به عنوان یک طعم دهنده در انواع غذاها و دمنوش ها استفاده می گردد. این محصول خواص بسیار زیادی برای بدن دارد و در طب سنتی یک درمان عالی برای برخی بیماری ها می باشد. دارچین یک درخت است که پوست تنه آن را جدا می کنند و به عنوان ادویه به صورت پودری و چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول بیشتر در کشورهای چین و هند یافت می شود و به بازارهای جهانی عرضه می گردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید و فروش همچنین صادرات و واردات این محصولات ومحصولات دیگر  و اطلاع از قیمت ها، در نقاط مختلف کشور با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =