زردچوبه

خواص گوناگون زردچوبه

یکی از خواص زردچوبه ،داشتن وزن ایده آل نه تنها از مشکلات مختلف سلامتی مربوط به چاقی پیشگیری می کند بلکه سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.

 

زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان هاست:زرد چوبه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که منجر به درمان مشکلاتی همچون چاقی ، درد معده  و اختلالات متابولیکی می گردد.همچنین سبب متوقف کردن رشد بافت چربی نیز می شود.

همچنین مصرف زردچوبه به تولید صفرا کمک شایانی می نماید.مصرف منظم زردچوبه در میزان تولید صفرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

زردچوبه در زمینه مقاومت بدن به انسولین جلوگیری می نماید،این عمل باعث کاهش قند خون وکلسترل می گردد.

 

۱۰ خاصیت شگفت انگیز زردچوبه

 

1.خاصیت زردچوبه برای پوست

پوست سالم و پر طراوت برای هر کسی یک آرزوست. زردچوبه یکی از راه هایی است که می تواند به احیای پوست کمک شایانی نماید و به یک روش مراقبت از پوست تبدیل شود. گفته می شود که زردچوبه یکی از قدرتمندترین ادویه های دنیا می باشد.

 

2.خواص زردچوبه در درمان افسردگی

بیشتر داروهایی که برای درمان افسردگی تجویز می‌شوند اثرات جانبی خطرناکی دارند، مانند اندیشه پردازی خودکشی یا سایر ناهنجاری‌های روان پریشی.

اما زردچوبه درواقع فقط اثرات مثبت روی سلامت روان دارد و معمولا به‌اندازه پروزاک که به‌عنوان داروی ضد افسردگی تجویز می‌شود نیز موثر می باشد.

 

3.پیشگیری زردچوبه دربرابر بیماری‌های مزمن

التهاب کوتاه‌مدت برای مباره و پیشگیری از بیماری مهم و ضروری است، اما التهاب طولانی مدت می‌تواند موجب بیماری و در نتیجه مرگ زودرس شود. زردچوبه با کاهش التهاب، از علائم بیماری‌های مزمن پیشگیری می کند و در درمانشان نقش حیاتی ایفا می کند.

4.خاصیت زردچوبه در مقابله با  آلزایمر

آلزایمر از تشکیل پلاک‌های آمیلوئید و راه یافتنش به مغز ناشی می‌شود. بر اساس تحقیقی در دانشگاه تگزاس ، این پلاک‌ها نتیجه ازدست رفتن نورون‌های استیل کولین در بخش بنیادی قدامی مغز بیماران مبتلا به آلزایمر هستند.

زردچوبه با پاک کردن پلاک‌های آمیلوئید، به درمان آلزایمر کمک بسزایی میکند. این کار با جذب و بلعیدن پلاک‌ها توسط ماکروفاژها صورت می‌پذیرد.

5.زردچوبه برای کاهش بیماری‌های قلبی

 

بیماری‌های قلبی به سلامت دیواره رگ‌های خونی به نام توپوش یا آندوتلیوم مربوط می شود. استرس اکسیداتیو و کلسترول می‌تواند خاصیت ارتجاعی این لایه را کاهش داده و منجر به مشکلات جدی برای سلامتی شود.

زردچوبه در زمینه پیشگیری از بیماری قلبی، نتایج قابل قبولی از خود نشان داده است. در حقیقت، قابل مقایسه با داروی آتورواستاتی است. همچنین در حفظ سلامت بهینه آندوتلیوم درست به اندازه ورزش تاثیر گذار می باشد.

 

6.خاصیت ضدسرطانی زردچوبه

زردچوبه، درپیشگیری از سرطان‌های سیستم گوارشی موثر و مفید می باشد. این ادویه خوب، بوسیله سرکوب مسیرهای NF-κB و ، STAT3 از گسترش سلول‌های تومور پیشگیری می نماید. زردچوبه کامل نسبت به ترکیب فعالش، کورکومین- که اغلب درمکمل‌هایش جداسازی شده، خواص پیشگیرانه بیشتری در برابر سرطان دارد.

 

7.درمان آرتریت با زردچوبه

آرتریت، التهاب مفاصل است. زردچوبه با مبارزه علیه التهاب می‌تواند درد را کاهش دهد و به بیماران امکان زندگی دوباره را می‌بخشد. مهمتر ازهمه، عوارض جانبی منفی داروها را نداشته و به همین دلیل راه‌حلی مطمعن و طولانی مدت برای این بیماری دردناک می باشد.

 

8.خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه

کورکومین، یک آنتی اکسیدان قوی محسوبمی شود، این ماده با ازکارانداختن رادیکال‌های آزاد، به جنگ علیه استرس اکسیداتیو کمک شایانی می‌کند که در خصوص  کمک به ترمیم و سم زدایی خودش مهم و ضروری است.

 

9.خواص زردچوبه برای مبارزه با بیماری‌های مغزی

بیماری‌های مغزی مانند تباهی مغز واعصاب، آلزایمز و پارکینسون با کاهش BDNF در ارتباطند. همان‌طور که گفته شد، زردچوبه می‌تواند به تقویت BDNF کمک بسزایی نماید و  دربرابر بیماری‌های مغزی به‌طور تاثیر گذار محافظت کند.

 

10.خواص زردچوبه برای مبارزه با التهاب

التهاب، واکنش طبیعی بدن نسبت به سموم ، ضربه و باکتری  می باشد. سلول‌های آسیب دیده توسط این عوامل، هیستامین، برادی کینین و پروستاگلاندین ترشح می‌کنند. این مواد شیمیایی باعث التهاب و تورم  می‌شوند.

مقاله‌ای در نشریه Alternative and Complementary Medicine منتشر شده :”کورکومین از اجزای فعال زردچوبه است، در شش آزمایش انسانی قابل اطمینان تشخیص داده شده و معلوم شده فعالیت ضدالتهابی دارد”.


 

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول و فرآورده های آن و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

09153092132

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =