زنجبیل

خاصیت های زنجبیل

زنجبیل نیز با نام های دیگری چون زنجفیل شناخته می شود،همچنین به عنوان یکی از پرکاربردترین ادویه ها محسوب میشود و از خاصیت درمانی مطلوبی برخوردار است.

 

درمان کبد چرب یکی از خاصیتهای زنجبیل می باشد که حاوی آنتی اکسیدان فراوان است.در درمان سنگ کلیه نقش بسزایی دارد،همچنین در درمان دیابت نوع 2 باعث کاهش قند خون می شود.زنجبیل سرشار از منگنز می باشد و در زمینه پیشگیری از ناباروری مردان کاربرد دارد،همینطور مصرف زنجبیل سبب کاهش التهاب در رگ های خونی می گردد.زنجبیل باعث تسکین سردرد و میگرن می شود.از دیگر خواص زنجبیل پیشگیری از سکته مغزی وتنظیم گردش خون می باشد.

 

توصیه میشود  برای مصرف زنجبیل در صبحانه بامتخصص طب سنتی و متخصصین تغذیه و  دکتر به صورت مشاوره آنلاین و یا مراجعه حضوری مشورت کرد در ادامه برخی خواص زنجبیل را ذکر می نماییم:

  • زنجبیل برای فشار خون: از خواص زنجبیل می‌توان به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و قندخون در بدن اشاره نمود. به ‌علاوه اینکه مصرف آن باعث کاهش فشار خون نیز می‌شود. زنجبیل یک داروی طبیعی برای درمان فشار خون بالاست. دقت داشته باشید بیمارانی که داروی فشار خون مصرف می‌کنند نباید زنجبیل مصرف کنند، چراکه مصرف زنجبیل باعث افت فشار خونشان می گردد.
  • زنجبیل برای دیابت: خاصیت ضدالتهابی زنجبیل این است که از عوارض دیابت پیشگیری می‌کند. به‌ علاوه اینکه مصرف زنجبیل باعث بهبود قند خون ناشتا می گردد.
  • زنجبیل و کاهش خطر سقط جنین: مصرف زنجبیل در دوران بارداری، باعث کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی جنین و رفع حالت تهوع صبحگاهی می‌شود. مصرف متعادل زنجبیل در ماه‌های ابتدایی بارداری خطر سقط جنین را به طور قبل توجهی کاهش می دهد.
  • زنجبیل برای رفلاکس معده: زنجبیل سرشار از مواد شیمیایی، آنتی‌اکسیدان و ترکیبات فنلی می باشد که با کاهش انقباضات معده و التهاب آن، احتمال بازگشت اسید معده به مری و رفلاکس معده رابهبود می بخشد.
  • زنجبیل برای پرکاری تیروئید: زنجبیل سرشار از منیزیم، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان جینجرول، مس، منگنز و ویتامین B۶ می باشد. که علائم پر کاری تیرویید را کاهش می‌دهد. به‌ علاوه اینکه، کاهش التهاب بدن به ‌واسطه مصرف زنجبیل روی اختلالات تیروئیدی ناشی از التهاب تأثیر بسزایی می‌گذارد.
  • زنجبیل برای پروستات: مصرف زنجبیل با تضعیف سلول‌های سرطانی، اختلال در رشد سلول‌های سرطانی و از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌تواند از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری نماید.
  • زنجبیل برای کرونا: خواص بی‌نظیر زنجبیل در درمان بیماری‌های تنفسی، تقویت سیستم ایمنی، ویژگی ضد ویروسی و جلوگیری از ایجاد لخته خون از آسیب ریوی و تشدید بیماری‌زایی ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. به ‌علاوه اینکه مصرف زنجبیل برخی از علایم کرونا مانند درد عضلانی، سرفه، تب، خستگی و تهوع در بیماران کرونایی را کاهش می بخشد.
  • زنجبیل و کبد چرب: مصرف زنجبیل با بالا بردن متابولیسم و سوخت‌وساز بدن باعث کاهش جذب چربی در اندام‌های داخلی نیز می گردد. خاصیت آنتی‌اکسیدانی زنجبیل تری گلیسیرید خون را کاهش داده و برای درمان کبد چرب قابلیت تجویز دارد. مصرف زنجبیل با کاهش التهاب و رشد سلول‌های سرطانی از سرطان کبد هم جلوگیری می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید و فروش و صادرات و واردات این محصول و فرآورده های آن و اطلاع از قیمت های آن با ما تماس بگیرید.

09153092132

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + پانزده =